Tilausehdot ja peruutusoikeus

1. Yleistä
Hyvä asiakkaamme. Luethan tilaus- ja toimitusehdot läpi ennen ostotapahtuman hyväksymistä. Näitä ehtoja sovelletaan kaikkiin Oy Elokuvateatteri Gilda Biograf Ab:n ja kuluttaja-asiakkaidemme välillä tapahtuviin ostotilanteisiin.

2. Palveluntarjoaja
Oy Elokuvateatteri Gilda Biograf Ab, Y-tunnus: 2908542-3.

3. Rekisteröityminen
Asiakas voi ostaa näytöslippuja luomatta tunnuksia Gildan verkkokauppaan. Tunnukset luomalla asiakas voi kuitenkin ostaa sarja- ja lahjalippuja Gildan verkkokaupasta. Tunnusten luominen on maksutonta eikä velvoita asiakasta mihinkään.

4. Lippujen ja tuotteiden ostaminen
Lippuja näytöksiin voi ostaa Gildan verkkokaupasta sekä elokuvateattereiden (Gilda, Bio Rex Lasipalatsi) lippukassoilta aukioloaikojen puitteissa. Lipunoston yhteydessä Gildaan on mahdollista ostaa myös ruokatuotteita. Lipun tai ruokatuotteita ostamalla asiakas hyväksyy Gildan tilaus- ja toimitusehdot.

Lippujen ostaminen ikärajamerkittyyn elokuvaan
Asiakkaan ostaessa lipun ikärajamerkittyyn elokuvaan, tulee hänen huolehtia, että hänen ikänsä riittää joko yksin tai kuvaohjelmalain mukaisesti huoltajan tai muun vanhemman henkilön kanssa elokuvan katsomiseen. Ostaessaan liput ikärajamerkittyyn elokuvaan asiakas ymmärtää, että hänen tulee tarvittaessa pystyä todistamaan ikänsä kuvallisella henkilöllisyystodistuksella lipuntarkastuksen yhteydessä. Mikäli asiakkaan ikä ei riitä elokuvan katsomiseen, tulee hänen palauttaa liput elokuvateatterin lippukassalle ennen näytöksen alkua. Palauttamattomia lippuja ei hyvitetä jälkikäteen.

Ostettujen lippujen tai tuotteiden palauttaminen
Mikäli asiakas on jo ehtinyt ostamaan liput, jotka haluaa palauttaa tai vaihtaa toisiin esimerkiksi sairastumisen tai aikataulumuutosten vuoksi, tulee liput palauttaa Gildan lippukassalle ennen aiotun näytöksen alkua. Palauttamattomia lippuja ei hyvitetä jälkikäteen.

Mikäli asiakas on ostanut näytöslipun/-liput lahja-, sarja- tai yrityslipulla (”maksuväline”), jonka voimassaoloaika päättyy ennen elokuvanäytöstä, johon näytösliput on ostettu, asiakkaan tulee huomioida, että muutokset näytöslippuun tulee tehdä ennen em. maksuvälineen vanhentumista, toisin sanoen viimeistään maksuvälineen viimeisenä voimassaolopäivänä. Alkuperäisen maksuvälineen vanhennuttua näytöslipun perumisesta ei myönnetä takaisin uutta lippua tai rahaa.

Mikäli asiakas on ostanut lipunoston yhteydessä ruokatuotteita, tuotteiden palauttaminen on tehtävä viimeistään 24h ennen näytöksen alkua. Palauttamattomia ruokatuotteita ei hyvitetä jälkikäteen.

Ostettujen lippujen vaihtaminen
Mikäli asiakas haluaa vaihtaa liput toiselle päivälle tai näytösajalle, tulee alkuperäiset liput palauttaa Gildan lippukassalle ennen aiotun näytöksen alkua. Palauttamattomia lippuja ei hyvitetä jälkikäteen.

Mikäli asiakas on ostanut näytöslipun/-liput lahja-, sarja- tai yrityslipulla,  jonka voimassaoloaika päättyy ennen elokuvanäytöstä, johon näytösliput on ostettu, asiakkaan tulee huomioida, että muutokset näytöslippuun tulee tehdä ennen edellä mainitun maksuvälineen vanhentumista, toisin sanoen viimeistään maksuvälineen viimeisenä voimassaolopäivänä. Alkuperäisen maksuvälineen vanhennuttua näytöslipun perumisesta ei myönnetä takaisin uutta lippua tai rahaa.

5. Sarja- ja lahjalippujen ostaminen
Asiakas voi ostaa sarja- ja lahjalippuja Gildan verkkokaupasta ja Gildan lippukassoilta aukioloaikojen puitteissa. Sarjalipputuotteita voi maksaa kulttuurimaksutavoilla vain Gildan lippukassoilla. Sarja- ja lahjalipputuotteilla ei ole palautusoikeutta eikä näitä vaihdeta rahaksi.

6. Maksutavat
Asiakas voi maksaa elokuvalippuja yleisimmillä pankki-ja luottokorteilla sekä verkkokaupassa verkkopankkitunnuksilla. Myös kulttuurietuja voi hyödyntää henkilökohtaisissa elokuvalippuostoksissa sekä sarjalippuostoksissa. Kulttuurimaksutapoja ei voi hyödyntää verkkokaupassa, maksun voi suorittaa vain elokuvateattereiden lippukassoilla.

7. Elokuvan tallentaminen elokuvasalissa
Elokuvan tallentaminen elokuvasalissa omaan tai kaupalliseen käyttöön on kiellettyä. Kiellon rikkominen voi johtaa salista poistamiseen. Elokuvan tallentaminen elokuvasalissa on tekijänoikeusrikos.

8. Häiritsevä käyttäytyminen elokuvasalissa
Asiakas ei saa käyttäytyä häiritsevästi tai uhkaavasti elokuvasalissa muita asiakkaita kohtaan. Häiritseväksi tai uhkaavaksi käytökseksi luetaan esimerkiksi puhelimen jatkuva käyttö, popcornien heittely, penkkien potkiminen tai esimerkiksi ääneen puhuminen, huutaminen tai muu vastaava käytös elokuvanäytöksen aikana. Elokuvateatterihenkilökunnalla on oikeus poistaa häiritsevä asiakas elokuvasalista ilman lipunkorvausvelvollisuutta.

9. Ostotapahtuman virhetilanteet
Virhetilanteet johtuvat pääsääntöisesti maksuliikennekumppanien järjestelmähäiriöistä johtuvista palvelukatkoksista tai häiriöistä verkkoyhteyksissä. Verkkokaupan virhetilanteissa asiakas voi olla sähköpostitse yhteydessä osoitteeseen teatteri@gilda.fi. Lippukassan virhetilanteet pyritään selvittämään elokuvateatterissa sekä tarvittaessa toimistoaikaan seuraavana arkipäivänä.

10. Voimassaolo
Nämä tilaus- ja toimitusehdot ovat voimassa toistaiseksi.